Pomoc
Korzystanie z kantoru Liderwalut.pl
- 1. Jak działa kantor online Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
Kantor internetowy Liderwalut.pl wymienia walutę na zasadzie „modelu kantorowego”. Zgodnie z tym, aby wymienić walutę, w pierwszej kolejności niezbędne jest zawarcie transakcji (dokonujesz zlecenia w Panelu klienta kantoru). Następnym krokiem jest wysyłanie pieniędzy do zawartej umowy wymiany - przelewasz środki ze swojego rachunku na nasz rachunek. Po otrzymaniu Twojej wpłaty kantor Liderwalut.pl rozlicza daną transakcję wykonując przelew zwrotny na Twój rachunek bankowy w walucie na jaką była zawarta transakcja wymiany walut.
Model kantorowy- 3 proste kroki:
- Zawierasz transakcję wymiany walut
- Przelewasz do niej środki
- Otrzymujesz od kantoru przelew zwrotny
- 2. Kto może korzystać z kantoru online Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
Kantor Liderwalut.pl dostępny jest dla osób fizycznych oraz firm. Osoba zawierająca transakcję musi mieć ukończone 18 lat.
- 3. Jakie są godziny pracy kantoru Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
- Wymiana walut online jest możliwe całą dobę przez siedem dni w tygodniu.
- Infolinia dla Klientów dostępna jest w dni robocze w godzinach 8.00-16.30.
- Transakcje wymiany walut w kantorze Liderwalut.pl rozliczane są w dni robocze w godzinach 9.00-16.30.
- 4. Czy wymiana walut w kantorze internetowym Liderwalut.pl jest bezpieczna?Otwórz / Zamknij
- Liderwalut.pl jest kantorem online, którego właścicielem jest spółka Cashhome posiadająca kapitał zakładowy 3 700 000,00 złotych.
- Wszystkie transakcje wymiany realizowane są poprzez przelewy bankowe. Kantor nie ma dostępu do Twoich rachunków bankowych
- Wymiana danych na stronie internetowej kantoru odbywa się z wykorzystaniem rozszerzonego protokołu szyfrującego SSL firmy Geo Trust.
- 5. Jaki jest koszt połączenia na Infolinię kantoru internetowego?Otwórz / Zamknij
Koszt połączenia na nasz numer infolinii jest uzależniony od opłaty za połączenie wynikającej z cennika Twojego operatora telefonicznego.
Zawieranie transakcji wymiany walut
- 1. Co musisz zrobić aby wymienić walutę na Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
W celu wymiany waluty wykonaj kolejne czynności:
- Zarejestruj się w kantorze internetowym. Możesz utworzyć rachunek prywatny lub firmowy.
- Po rejestracji przejdź do swojej poczty internetowej i aktywuj rachunek w kantorze.
- Po aktywacji zaloguj się do Panelu Klienta kantoru wpisując swój adres e-mail jako login i swoje hasło
- Uzupełnij swoje dane osobowe oraz podaj numery rachunków, za pomocą których będziesz wymieniał waluty.
Po wykonaniu tych czynności możesz wymieniać waluty w naszym kantorze internetowym.
- 2. Jak wykonać transakcję wymiany walut w kantorze Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
Aby zawrzeć transakcję wymiany waluty wykonaj kolejne czynności:
- W Panelu klienta wybierz z menu bocznego rodzaj wymiany (kupno, sprzedaż, wymiana waluty).
- Wybierz wymienianą walutę oraz kwotę wymiany. Jeżeli dokonujesz wymiany waluty (bez PLN) musisz wybrać dwie waluty: pierwszą jaką chcesz wymienić, drugą jaką chcesz otrzymać.
- Wybierz rachunki bankowe, na których wymiana będzie rozliczana. Jeżeli podałeś tylko jeden rachunek, dla danej waluty, rachunek to podstawi się automatycznie przy wymianie. W przypadku kiedy masz zdefiniowane dwa lub więcej rachunków bankówych dla jeden waluty, zmiany na właściwy dokonujesz bezpośrednio przed potwierdzeniem transakcji wymiany.
- Potwierdź proponowany kurs wymiany. Na potwierdzenie transakcji wymiany masz 30 sekund. Akceptacja kursu waluty oznacza zawarcie transakcji.
- W kolejnym oknie po potwierdzeniu dostępna jest tabelka z podsumowaniem operacji wymiany oraz danymi do przelewu.
- Otrzymasz również wiadomość e-mail z potwierdzeniem zlecenia wymiany.
- Dokonaj przelewu na podane w potwierdzeniu rachunku. W tytule przelewu wpisz tylko numer transakcji. Wpisanie dodatkowych informacji spowoduje wydłużenie rozliczenia wymiany.
- Po zaksięgowaniu Twojej wpłaty otrzymasz od nas wiadomość e-mail z potwierdzeniem zaksiegowania Twoich środków.
- Ekantor Liderwalut.pl wykona przelew zwrotny środków na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy.
- Otrzymasz wiadomość e-mail o sfinalizowaniu zlecenia wymiany i wysłaniu środków na Twój rachunek bankowy.
- 3. W jaki sposób wykonać transakcję przez telefon?Otwórz / Zamknij
Aby wymienić walutę przez telefon konieczna jest wcześniejsza rejestracja w kantorze internetowym Liderwalut.pl. W celu zlecenia wymiany zadzwoń pod numer 58 506 58 56, 58 5000 108. Pracownikowi kantoru podaj kolejno parametry planowanej wymiany, w szczególności rodzaj operacji, walutę, kwotę oraz numery rachunków bankowych (jeżeli posiadasz więcej niż jeden numer rachunku w jednej walucie w naszym kantorze). Osoba z obsługi zarejestruje zlecenie wymiany waluty zgodnie z Twoimi wytycznymi a transakcja pojawi się w Twoim Panelu Klienta. Dalszy proces realizacji wymiany waluty przebiega identycznie jak przy dokonywania transakcji poprzez stronę internetową kantoru (Panel Klienta).
- 4. Czy mogę anulować transakcję wymiany walut?Otwórz / Zamknij
Po zawarciu transakcji wymiany możesz ją anulować, ale może to nastąpić tylko w uzasadnionych przypadkach. W celu anulowania konieczny jest kontakt z obsługą kantoru internetowego Liderwalut.pl pod numerem infolinii 58 506 58 56, 58 5000 108.
- 5. Jak dodać rachunek osoby trzeciej?Otwórz / Zamknij
W Panelu Klienta, w zakładce Rachunki bankowe należy kliknąć przycisk Dodaj rachunek. Następnie wybrać walutę , w którym jest prowadzone, nadać mu nazwę własną oraz poprawnie wpisać jego numer. Jeżeli jest to rachunek osoby trzeciej należy zaznaczyć opcję "Konto osoby trzeciej" i podać dane właściciela rachunku (osoby lub firmy, do której należy ten rachunek). Dla zawieranych transakcji wymiany walut z udziałem takiego rachunku, jako rachunku, na który będą trafiać środki po rozliczeniu wymiany przelewy będą adresowane bezpośrednio na właściciela rachunku z informacją w tytule „przekazanie od (Twoje imię i nazwisko)”.
- 6. Jak wpłacić środki do transakcji wymiany walut z rachunku osoby trzeciej?Otwórz / Zamknij
1. W Panelu Klienta wybierz z menu rodzaj transakcji wymiany waluty (kupno, sprzedaż, wymiana waluty).
2. Wybierz walutę oraz kwotę. Jeżeli dokonujesz wymiany waluty musisz wybrać dwie waluty: pierwszą jaką chcesz wymienić, drugą jaką chcesz otrzymać.
3. Wybierz wcześniej zdefiniowane rachunki bankowe, na których wymiana będzie rozliczana. Pierwszy rachunek należący do osoby trzeciej, od której wpłyną środki do transakcji oraz drugie należące do Ciebie, na które otrzymasz przelew zwrotny.
4. Potwierdź proponowany kurs wymiany. Na potwierdzenie transakcji wymiany masz 30 sekund. Akceptacja kursu waluty oznacza zawarcie transakcji.
5. W kolejnym oknie dostępna jest tabela z podsumowaniem operacji wymiany oraz danymi do przelewu. - 7. Jak wypłacić środki po wymianie walut na rachunek osoby trzeciej?Otwórz / Zamknij
1. W Panelu Klienta wybierz z menu rodzaj transakcji (kupno, sprzedaż, wymiana waluty).
2. Wybierz walutę oraz kwotę. Jeżeli dokonujesz wymiany waluty musisz wybrać dwie waluty: pierwszą jaką chcesz wymienić, drugą jaką chcesz otrzymać.
3. Wybierz wcześniej zdefiniowane rachunki bankowe, na których wymiana będzie rozliczana. Pierwszy rachunek należący do Ciebie, z którego wpłyną środki do transakcji oraz drugie należące do osoby trzeciej, na które wyślemy przelew zwrotny.
4. Potwierdź proponowany kurs wymiany. Na potwierdzenie transakcji wymiany masz 30 sekund. Akceptacja kursu waluty oznacza zawarcie transakcji.
5. W kolejnym oknie dostępna jest tabela z podsumowaniem operacji wymiany oraz danymi do przelewu.
Kursy wymiany walut
- 1. Czy kursy walut na stronie kantoru są kursami transakcyjnymi?Otwórz / Zamknij
Tak. Kursy prezentowane na stronie kantoru online Liderwalut.pl są kursami jakie podstawiane są do transakcji wymiany.
- 2. Po jakim kursie wymieniam walutę w kantorze Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
Wymiana walut w kantorze Liderwalut.pl odbywa się po kursie z momentu potwierdzenia transakcji wymiany. Zawsze jest to to kurs jaki prezentowany jest na stronie kantoru lub kurs promocyjny.
- 3. Jak często aktualizowane są kursy walut na stronie kantoru Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
Kursy wymiany prezentowane są w czasie rzeczywistym i aktualizowane co 15 sekund.
- 4. Czy mogę negocjować kursy wymiany walut?Otwórz / Zamknij
Tak, masz możliwość negocjacji kursu wymiany podczas zawierania transakcji telefonicznych.
- 5. Kiedy są najlepsze kursy wymiany walut?Otwórz / Zamknij
Z uwagi na specyfikę rynku walutowego, najlepsze kursy wymiany są oferowane w dni robocze w godzinach 8-17.
Przelewy
- 1. Czy mogę przelać środki na rachunek innej osoby lub firmy?Otwórz / Zamknij
Tak. W kantorze liderewalut.pl możesz przelać środki z zawartej transakcji wymiany na rachunek innej osoby lub podmiotu. W tym celu w Panelu Klienta w zakładce Rachunki bankowe należy wprowadzić rachunek bankowy należący do takiej osoby lub firmy. Następnie podczas zawierania transakcji wymiany walut, wybrać taki rachunek jako ten, na który kantor odeśle wymienione środki.
- 2. Czy mogę przelać środki do transakcji wymiany walut z banku zagranicznego?Otwórz / Zamknij
Tak. Jednak za taki przelew może zostać pobrana opłata zgodnie tabelą opłat i prowizji Twojego banku, z którego wysyłasz przelew. Niektóre banki mogą pobrać swoje opłaty pomniejszając wykonany do nas przelew.
- 3. Czy mogę zlecić przelew środków po transakcji wymiany na rachunek banku zagranicznego? Otwórz / Zamknij
Tak. Kantor umozliwia zlecenie wykonania przelewu zwrotnego po wymianie waluty na rachunek do banku zagranicznego. W chwili obecnej taki przelew możliwy jest do państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) oraz Szwajcarii i Chorwacji. Pełna lista krajów: Austria, Belgia, Bułgaria , Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia , Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, Szwajcaria, Chorwacja.
- 4. Czy pieniądze zostaną automatycznie pobrane z mojego rachunku bankowego po zatwierdzeniu wymiany? Otwórz / Zamknij
Nie. Systemy banków są oddzielnymi systemami i kantor internetowy Liderwalut.pl nie ma do nich dostępu. Musisz sam wysłać przelew zgodnie z danymi, które otrzymujesz po zawarciu transakcji wymiany walut.
Czasy operacji wymiany walut
- 1. Po jakim czasie otrzymam przelew zwrotny do transakcji?Otwórz / Zamknij
- Internetowa wymiana walut w naszym kantorze możliwa jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Rozliczanie zleceń wymiany odbywa się w dni powszednie w godzinach 9.00-16.30 i tylko w tym czasie wysyłane są przelewy zwrotne do Klientów.
- Kiedy wymieniasz waluty za pośrednictwem rachunków w bankach, w których kantor Liderwalut.pl posiada swoje rachunki rozliczenie następuje w ciągu kilkunastu minut, ponieważ przelewy są realizowane w czasie rzeczywistym (online). Transakcje wymiany walut zawarte z użyciem rachunków w banku, w którym Liderwalut.pl nie posiada swoich rachunków są rozliczane w czasie do dwóch dni roboczych.
- Na wysłanie przelewu masz czas do godziny 12 następnego dnia roboczego lub 1 godzinę jeżeli kwota transakcji przekracza 25 000 pln. Im szybciej wyślesz przelew, tym szybciej Twoja wymiana zostanie rozliczona. Rozliczenie transakcji wymiany następuje po zaksięgowaniu na koncie Liderwalut.pl środków od Ciebie.
- 2. Jakie są czasy przelewów złotówkowych i walutowych?Otwórz / Zamknij
Dzieląc przelewy na przelewy wewnętrzne i zewnętrzne oraz złotówkowe i walutowe czasy przelewów bankowych wyglądają następująco:
- Przelewy w ramach tego samego banku, niezależnie od tego czy są to przelewy złotówkowe czy walutowe, są realizowane jako przelewy wewnętrzne banku i są księgowane w czasie rzeczywistym (online).
- Przelewy pomiędzy różnymi bankami w złotówkach są księgowane w sesjach elixir od 3 do 5 razy dziennie. Ilość oraz godziny sesji są inne dla każdego banku.
- Przelewy pomiędzy różnymi bankami w walucie euro realizowane są dnia następnego. Przelewy w pozostałych walutach są realizowane do dwóch dni roboczych.
Należy pamiętać o tym, że każdy bank dodatkowo ma określone godziny graniczne przelewów wychodzących i przychodzących, po przekroczeniu których przelew może nie zostać zrealizowany w określonym terminie i zostanie przesunięty na kolejny dzień roboczy.
- 3. Dlaczego w zależności od banku przelewy są księgowane w różnym czasie?Otwórz / Zamknij
Przelewy są księgowane w różnym czasie ze względu na różne godziny sesji przychodzących i wychodzących w poszczególnych bankach.
- 4. Z czego mogą wynikać opóźnienia w otrzymaniu przelewu z Liderwalut.pl w walutach obcych?Otwórz / Zamknij
Opóźnienia mogą powstać w wyniku różnych godzin księgowania przelewów walutowych przez poszczególne banki.
- 5. Dokładne czasy przelewów.Otwórz / Zamknij
Banki
- 1. W jakich bankach Liderwalut.pl posiada swoje rachunki?Otwórz / Zamknij
Kantor liderwalut.pl posiada rachunki w bankach:
Alior Bank, Bank Ochrony Środowiska (BOŚ), BNP Paribas, Santander, Credit Agricole, Getin Bank, mBank (BRE bank), Millennium bank, PKO Bank Polski.
Obsługujemy również wszystkie pozostałe banki w Polsce i banki zagraniczne na terenie Unii Europejskiej i strefy Schengen. - 2. Czy mogę wymieniać waluty posiadając rachunki bankowe w innych bankach niż kantor Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
Tak. Wymiana taka nastąpi za pośrednictwem jednego z banków w jakim kantor Liderwalut.pl posiada swoje rachunki.
- 3. Czy mogę przelać środki do transakcji z banku zagranicznego? Otwórz / Zamknij
Tak. Rachunki banku zagranicznego, z którego chcesz wysłać środki możesz dodać w Panelu Klienta w zakładce Rachunki bankowe.
- 4. Czy mogę zlecić przelew środków po transakcji wymiany na rachunek w banku zagranicznym?Otwórz / Zamknij
Tak. Kantor umożliwia zlecenie wykonania przelewu zwrotnego po wymianie waluty na rachunek do banku zagranicznego. W chwili obecnej taki przelew możliwy jest do państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) oraz Szwajcarii i Chorwacji. Pełna lista krajów: Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, Szwajcaria, Chorwacja.
- 5. Dlaczego w zależności od banku przelewy są księgowane w różnym czasie?Otwórz / Zamknij
Przelewy są księgowane w różnym czasie ze względu na różne godziny sesji przychodzących i wychodzących w poszczególnych bankach.
Opłaty i prowizje
- 1. Czy ponoszę jakiekolwiek koszty podczas korzystania z usług kantoru internetowego Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
NIE. Rejestracja w kantorze internetowym i korzystanie z usług wymiany walut jest całkowicie bezpłatne.
- 2. Czy ponoszę koszty wysłania przelewu do kantoru do zawartej transakcji wymiany waluty w kantorze?Otwórz / Zamknij
Istnienie takich opłat należy każdorazowo sprawdzić w swoim banku, w którym prowadzony jest Państwa rachunek. Zwykle dla przelewów wykonywanych między rachunkami w ramach tego samego banku, zarówno dla przelewów w PLN oraz walutach zagranicznych, takie koszty nie występują.
- 3. Czy kantor pobiera opłaty dla przelewów zwrotnych po wymianie waluty?Otwórz / Zamknij
NIE. Jeżeli przelew zwrotny jest realizowany na rachunek Klienta w banku, w którym kantor posiada rachunki w walucie wysyłanej, taka opłata nie występuje. Dotyczy to zarówno przelewów w PLN jak i w walutach obcych. Wyjątek stanowią banki wskazane w "Kalkulatorze opłat za przelewy" umieszczonym na stronie Czasy i koszty przelewów.
NIE. Jeżeli przelew zwrotny do banku, w którym kantor nie posiada rachunków jest realizowany w PLN. Nie dotyczy to banków zagranicznych.
Tak. Kantor pobiera opłatę za przelew waluty obcej do Użytkownika z tytułu rozliczenia transakcji, jeżeli rachunek Użytkownika prowadzony jest w banku, w jakim kantor nie posiada rachunku w wysyłanej walucie. Opłata taka występuje również w przypadku, kiedy przelew zwrotny jest realizowany do banku zagranicznego.
- 4. Jaka jest wysokość opłat za przelewy zwrotne?Otwórz / Zamknij
Wysokość opłat za przelewy zwrotne jest dostępna na stronie Czasy i koszty przelewów w Kalkulator opłat za przelewy.
- 5. Czy będę wiedział czy do mojej transakcji wymiany walut występuje opłata za przelew zwrotny?Otwórz / Zamknij
Ewentualne wystąpienie opłaty za przelew zwrotny oraz jej wartość wyliczana jest przez system kantoru podczas wprowadzania transakcji i wyświetlana Użytkownikowi przed jej zatwierdzeniem.
- 6. Jak naliczane są opłaty za przelewy zwrotne?Otwórz / Zamknij
Opłaty pobierane są w złotówkach (PLN).
Opłata za przelew zwrotny dla transakcji kupna waluty, doliczana jest do kwoty, jaką Użytkownik powinien wpłacić za zakupioną walutę.
Opłata za przelew zwrotny dla transakcji wymiany waluty (jednej waluty obcej na inną walutę obcą), przeliczana jest na walutę otrzymywaną przez Użytkownika, po aktualnym kursie sprzedaży waluty otrzymywanej. Kwota wysyłana przez kantor w przelewie zwrotnym jest pomniejszona o właściwą ilość jednostek waluty otrzymywanej, która wynika z wskazanego przeliczenia.
- 7. Czy mogą wystąpić inne opłaty za przelew zwrotny?Otwórz / Zamknij
Tak. Kantor może naliczyć opłatę za przelew zwrotny w przypadkach:
- Odesłania środków przesłanych przez Użytkownika na rachunek Operatora niezwiązanych z zawartą transakcja,
- Odesłania środków przesłanych przez Użytkownika, a otrzymanych przez Operatora po upłynięciu regulaminowego czasu na przesłanie środków do zawartej transakcją
- Odesłanie środków przesłanych przez Użytkownika w kwocie niezgodnej z zawartą transakcją,
- Wszystkie inne niewymienione odesłania środków do Klienta, które nie są środkami należnymi Klientowi z tytułu rozliczenia transakcji.
- 8. Czy występują dodatkowe koszty w moim banku przy przyjęciu przelewu zwrotnego z kantoru?Otwórz / Zamknij
Jest to zależne od warunków na jakich macie Państwo podpisaną umowę ze swoim bankiem. Takie informacje należy bezpośrednio sprawdzać w banku prowadzącym Państwa rachunek.
Przyjmowanie przelewów zwrotnych na rachunki w bankach zagranicznych może wiązać się z dodatkowymi kosztami tzw. banków pośredniczących. Kantor nie ma wypływu na wysokości takich opłat. Wszystkie przelewy zwrotne z naszego kantoru wysyłamy w trybie SHA (koszty dzielone).
Karty walutowe
- 1. Jakie karty możesz zamówić na Liderwalut.pl?Otwórz / Zamknij
(Z dniem 24.03.2016 nie ma możliwości zamawiania kart)
Liderwalut.pl daje możliwość zamówienia karty walutowej Visa e-money w walutach euro (EUR), funt brytyjski (GBP) i dolar amerykański (USD).
Karty walutowe są kartami na okaziciela, możesz z nich korzystać jak z portfela elektronicznego w wybranej walucie. Kartą można dokonywać płatności bezgotówkowych, dokonywać płatności w Internecie lub wypłacać gotówkę w bankomatach za granicą lub w Polsce w urządzeniach, które obsługują dana walutę. Wypłata z karty w bankomatach na terenie Polski, z terminali nie obsługujących waluty karty (wypłata w PLN), spowoduje przewalutowanie po kursie bankowym. Każda karta posiada indywidualny numer rachunku karty, dzięki czemu w każdej chwili możesz ją zasilić wskazaną kwotą waluty. Kwota zasileń jest ograniczona limitem rocznym łącznej wysokości 10.000 PLN. Każda wpłata na rachunek indywidualny karty w walucie innej niż waluta karty spowoduje przewalutowanie po kursie bankowym.
- 2. Jak zamówić kartę walutową EUR/GBP/USD?Otwórz / Zamknij
(Z dniem 24.03.2016 nie ma możliwości zamawiania kart)
W celu zamówienia kart walutowych w Panelu Klienta wybierz menu Karty walutowe/Zamów kartę. Wybierz ilość zamawianych kart przy danym rodzaju karty. Może to być karta w walucie EUR, GBP lub USD. Zaznacz pole „Inny adres” i podaj adres do wysyłki jeżeli karta ma zostać wysłana na inny adres niż Twój zdefiniowany w systemie Liderwalut.pl. Następnie kliknij przycisk „Zamawiam”. W kolejnym kroku otrzymasz podsumowanie zamówienia z danymi do przelewu. Wykonaj wpłatę zgodnie z danymi z potwierdzenia a po zaksięgowaniu przez Liderwalut.pl Twojej wpłaty karta zostanie do Ciebie wysłana.
- 3. Jaki jest czas oczekiwania na karty?Otwórz / Zamknij
(Z dniem 24.03.2016 nie ma możliwości zamawiania kart)
Wysyłkę kart realizujemy w poniedziałek/srodę/piątek. Przesyłki nadawane sa Pocztą Polską w tybie priorytetowym za potwierdzeniem odbioru. Zwykle czas oczekiwania na taką przesyłkę nie jest dłuższy niż 5 dni roboczych. Realizację zamówienia rozpoczynamy po zaksięgowaniu wpłaty za kartę na naszym rachunku. Maksymalny czas oczekiwania na kartę wynosi do dwóch tygodni i jest to spowodowane procedurą zamówień u wystawcy karty.
- 4. Opłaty związane z zamówieniem i korzystaniem z kartOtwórz / Zamknij
(Z dniem 24.03.2016 nie ma możliwości zamawiania kart)
Opłata za zamówienie i wydanie i wysyłkę 1 szt. karty walutowej ( w walucie EUR, GBP lub USD) wynosi 15pln.
Szczegółowe infomacje na temat wszystkich kosztów związanych z wydaniem i użytkowaniem kart znajdują się na stronie Karty walutowe
- 5. Co oznacza rejestracja karty w systemie Lidrwalut.pl?Otwórz / Zamknij
(Z dniem 24.03.2016 nie ma możliwości zamawiania kart)
Rejestracja karty jest jednoznaczna ze zdefiniowaniem jej jako „swojego rachunku”. Jest również informacją dla nas, że karta do Ciebie dotarła. Aby zarejestrować kartę w Panelu Klienta, wybierz menu Karty walutowe/Rejestruj kartę. Wybierz rodzaj karty ( w jakiej walucie kartę posiadasz) a następnie wpisz cztery ostatnie cyfry numeru karty. Numer karty to 16 cyfrowy numer wygrawerowany z przodu karty. Dla kart walutowych EUR/GBP/USD podaj 9 ostatnich cyfr numeru rachunku karty. Jest on widoczny na rewersie karty pod kodem kreskowym.
- 6. Jak aktywować kartę?Otwórz / Zamknij
(Z dniem 24.03.2016 nie ma możliwości zamawiania kart)
Aktywacja kart walutowych EUR/GBP/USD następuje w momencie ich pierwszego zasilenia.
- 7. Jak zasilać kartę?Otwórz / Zamknij
(Z dniem 24.03.2016 nie ma możliwości zamawiania kart)
Zasilenie karty walutowej odbywa się analogicznie do transakcji kupna waluty. Zasilenie karty walutowej jest zawarciem transakcji na kupno waluty. W Panelu Klienta wybierz menu Karty walutowe/Zasil kartę.
Zasilenie kart walutowych. Wybierz kartę w EUR, GBP lub USD, która została zarejestrowana przez Ciebie w systemie. Następnie wybierz kwotę zasilenia oraz Twój rachunek w PLN, z którego dokonasz przelewu na zasilenie karty. Kliknij „Sprawdź ofertę”. System zaproponuje aktualny kurs dla zakupu wybranej waluty do zasilenia karty. Klikniecie przycisku „Zatwierdź” oznacza akceptację oferty i potwierdzenie zawarcia transakcji.
Po dokonaniu zlecenia zasilenia karty wykonaj przelew zgodnie z danymi z otrzymanego potwierdzenia. Po zaksięgowaniu środków od Ciebie na koncie Liderwalut.pl Twoja karta zostanie zasilona.
- 8. Gdzie i w jaki sposób mogę korzystać z karty?Otwórz / Zamknij
(Z dniem 24.03.2016 nie ma możliwości zamawiania kart)
Karty walutowe w EUR/GBP/USD.
Gdzie:
- Wycieczki, wyjazdy zagraniczne (jako portfel elektroniczny),
- Kieszonkowe dla twoich dzieci na wakacje zagraniczne,
- Zakupy w Internecie,
- Zamawianie biletów lotniczych,
- Zamawianie biletów na międzynarodowe imprezy sportowe , koncerty, festiwale
- Wypłacanie gotówki w bankomatach zagranicą lub obsługujących walutę w jakiej jest karta na terenie Polski.
Plusy:
- Wygoda korzystania – karta na okaziciela,
- Konto walutowe bez formalności,
- Bezpieczeństwo środków na wyjazdy dla dzieci ,
- Idealna na prezent lub wypłacenie premii dla pracowników,
- Brak prowizji i kosztów przewalutowania za płatności zagranicą.
Zagadnienia techniczne
- 1. Jakie wymagania techniczne muszą być spełnione aby korzystać z kantoru internetowego?Otwórz / Zamknij
Aby korzystać z kantoru Liderwalut.pl wystarczy użyć jednej z poniższych przeglądarek inetrnetowych:
- Microsoft Internet Explorer wersja 9.0 lub wyższa,
- Mozilla FireFox wersja 3.6 lub wyższa,
- Opera wersja 10.1 lub wyższa,
- Chrome 10.0 lub wyższa,
- Safari 5.0 lub wyższa
- 2. Czemu strona Liderwalut.pl nie chce się uruchomić?Otwórz / Zamknij
Jeżeli korzystasz z przeglądarki Internet Explorer koniecznie zaktualizuj ją do najnowszej wersji lub skorzystaj z innej przeglądarki internetowej np. Chrome lub Opera. Jest to podyktowane zapewnieniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa połączenia z kantorem.
Program Opinia
- 1. Co musze zrobić aby uczestniczyć w Programie "Opinia"? Otwórz / Zamknij
Aby korzystać z Programu "Opinia" należy posiadać Konto Użytkownika w kantorze Liderwalut.pl i wykonać transakcję.
- 2. Jak otrzymać Punkty Promocyjne w Programie "Opinia"? Otwórz / Zamknij
Aby otrzymać Punkty Promocyjne należy wystawić opinie dla kantoru Liderwalut.pl w serwisie Opineo.pl.
- 3. W jaki sposób wystawić opinię do transakcji?Otwórz / Zamknij
- W ciągu 1 dnia roboczego po zawarciu transakcji na Twój adres e-mail zostanie wysłana wiadomość zapraszająca do wystawienia opinii na Opineo.pl,
- Klikając w link w wiadomości zostajesz przekierowany do formularza wystawienia opinii,
- Na wystawienie opinii masz 60 najbliższych dni roboczych,
- Liderwalut.pl przyzna Tobie Punkty Promocyjne w ciągu 2 dni roboczych po ukazaniu się opinii na stronie Opineo.pl,
- 4. Ile mam czasu na wystawienie opinii do transakcji?Otwórz / Zamknij
Aby otrzymać Punkty Promocyjne, opinia powinna być wystawiona najpóźniej w ciągu 60 dni roboczych od momentu otrzymania zaproszenia do wstawienia opinii o transakcji, którą oceniasz.
- 5. Jaka jest wartość przyznawanych Punktów Promocyjnych za wystawienie opinii? Otwórz / Zamknij
Ilość przyznanych Punktów Promocyjnych będzie zależna od kwoty transakcji, którą oceniasz:
- Jeżeli transakcja była zawarta w walutach: EUR, USD, CHF, GBP, CAD, AUD - za każde 10 jednostek waluty z transakcji otrzymasz 1 Punkt Promocyjny, np. za opinię do transakcji kupna 2.000,00 euro otrzymasz 200 Punktów Promocyjnych,
- Jeżeli transakcja była zawarta w walutach: NOK, SEK, DKK, CNY, CZK, TRY - za każde 100 jednostek waluty z transakcji otrzymasz 1 Punkt Promocyjny, np. za opinię do transakcji sprzedaży 15.000,00 koron norweskich otrzymasz 150 Punktów Promocyjnych,
- Jeżeli transakcja była zawarta w walutach: RUB, JPY, HUF - za każde 1000 jednostek waluty z transakcji otrzymasz 1 Punkt Promocyjny, np. za opinię do transakcji kupna 100.000,00 forintów węgierskich otrzymasz 100 Punktów Promocyjnych,
- Za opinię do transakcji wymiany waluty np. wymiana euro na funty, Punkty Promocyjne przyznawane są odpowiednio do ilości waluty sprzedawanej przez Klienta, np. za opinię do transakcji wymiany 1000 euro na funty (~ok 800 funtów) otrzymasz 100 Punktów Promocyjnych, za opinię do transakcji wymiany 800 funtów na euro (~ok 1000 euro) otrzymasz 80 Punktów Promocyjnych.
- 6. Gdzie mogę sprawdzić obecny stan Punktów Promocyjnych? Otwórz / Zamknij
Aktualną ilość Punktów Promocyjnych oraz ich ważność można sprawdzić w Panelu Klienta w zakładce: Promocje/Punkty Promocyjne.
- 7. Przez ile czasu mogę wykorzystać otrzymane Punkty Promocyjne? Otwórz / Zamknij
Punkty Promocyjne są ważne przez okres 90 dni od daty ich przyznania.
- 8. Co muszę zrobić aby skorzystać z otrzymanych Punktów Promocyjnych? Otwórz / Zamknij
Przyznane Punkty Promocyjne są automatycznie przydzielane przez system do transakcji, umożliwiając kupno lub sprzedaż waluty po kursie średnim kantoru. Punkty nie są wykorzystywane w transakcjach wymiany waluty (wymiany waluty obcej na inną walutę obcą).
- 9. Ile Punktów Promocyjnych mogę wykorzystać do jednej transakcji? Otwórz / Zamknij
- Do jednej transakcji mogą zostać wykorzystane wszystkie posiadane Punkty Promocyjne.
- Punkty Promocyjne niewykorzystane w jednej transakcji pozostają do wykorzystania przy kolejnych transakcjach.
- 10. Ile jednostek waluty mogę wymienić po kursie średnim za 1 Punkt Promocyjny ?Otwórz / Zamknij
Punkty Promocyjne przeliczane są na jednostki waluty zgodnie z poniższą tabelą:
Tabela 1.
Kod waluty Mnożnik Ilość Punktów Ilość jednostek Waluty EUR x1 1 1 CHF x1 1 1 USD x1 1 1 GBP x1 1 1 NOK x10 1 10 SEK x10 1 10 DKK x10 1 10 CAD x1 1 1 AUD x1 1 1 RUB x100 1 100 JPY x100 1 100 CNY x10 1 10 CZK x10 1 10 TRY x1 1 1 HUF x100 1 100 - 11. Czy Program "Opinia" łączy się z innymi promocjami?Otwórz / Zamknij
Tak. Punkty Promocyjne możesz zbierać i wykorzystać niezależnie od innych promocji kantoru.
- 12. Czy mogę nie otrzymywać zaproszenia do wystawienia opinii na mój adres e-mail?Otwórz / Zamknij
Tak. Wypisanie z otrzymywania zaproszenia jest możliwe poprzez odznaczenie zgody w Panelu Klienta w zakładce: Ustawienia/Twoje Zgody lub po kliknięciu w link rezygnacji, który znajduje się w każdej widomości zapraszającej do wystawienia opinii.
Program poleceń
- 1. Jak mogę skorzystać z Programu poleceń "Polecam kantor Liderwalut.pl"?Otwórz / Zamknij
Aby skorzystać z Programu poleceń wystarczy, że zaakceptujesz Regulamin Programu poleceń znajdujący się w Panelu Klienta w zakładce "Program poleceń", i już możesz zacząć polecać nasz kantor internetowy znajomym, odbierając przy tym Punkty Promocyjne.
- 2. Jak działa Program poleceń?Otwórz / Zamknij
W Programie poleceń za każde polecenie osoby, która wymienia walutę otrzymasz 1500 Punktów Promocyjnych, które możesz wykorzystać na wymianę walut po kursie średnim. Osoba, która zarejestruje się z Twojego polecenia również otrzyma na start pakiet 1500 Punktów Promocyjnych.
- 3. W jaki sposób mogę polecać inne osoby?Otwórz / Zamknij
W Panelu Klienta w zakładce "Program poleceń" znajdziesz swój indywidulany Kod Polecenia lub Link Polecający. Wykorzystując Kod możesz polecać nasz kantor na kilka sposobów:
- Przekaż Kod znajomemu, aby wpisał go podczas rejestracji na stronie https://liderwalut.pl/rejestracja. Natomiast Link po kliknięciu przekierowuje na stronę rejestracji z uzupełnionym już Twoim Kodem.
- Umieść Kod na swojej stronie internetowej, blogu lub w mediach społecznościowych, aby zainteresowane osoby mogły zarejestrować się z Twojego polecenia.
- Wyślij wiadomość do znajomego z informacją o Programie poleceń, gotową treść wiadomości znajdziesz w Twoim Panelu w zakładce "Program poleceń".
- 4. Gdzie mogę znaleźć mój indywidualny Kod Polecenia lub Link Polecający?Otwórz / Zamknij
Znajdziesz je w Panelu Klienta w zakładce "Program poleceń". Kod i Link będą widoczne po zaakceptowaniu Regulaminu Programu poleceń.
- 5. Co otrzymuję za udział w Programie?Otwórz / Zamknij
Za udział w Programie otrzymujesz Punkty Promocyjne, które upoważniają do wymiany walut (kupna lub sprzedaży waluty) po kursie średnim dla określonej ilości jednostek waluty. Za każde polecenie każdego nowego Użytkownika otrzymujesz 1500 Punktów Promocyjnych.
- 6. Co otrzymuje osoba polecona za rejestrację w kantorze?Otwórz / Zamknij
Osoba polecona przez Ciebie, która zarejestrowała się w kantorze Liderwalut.pl również otrzymuje 1500 Punktów Promocyjnych na start.
- 7. Ile jednostek waluty mogę wymienić za jeden Punkt Promocyjny?Otwórz / Zamknij
Za każdy jeden Punkt Promocyjny możesz wymienić ilość jednostek waluty przedstawioną w tabeli poniżej.
Kod waluty Punkty promocyjne Jednostki waluty EUR 1 1 CHF 1 1 USD 1 1 GBP 1 1 NOK 1 10 SEK 1 10 DKK 1 10 CAD 1 1 AUD 1 1 RUB 1 100 JPY 1 100 CNY 1 10 CZK 1 10 TRY 1 1 HUF 1 100 - 8. Kiedy przyznawane są Punkty Promocyjne?Otwórz / Zamknij
Dla Ciebie (osoby Polecającej) - za każde Polecenie, Punkty Promocyjne przyznawane są w momencie zrealizowania pierwszej transakcji przez osobę Poleconą.
Dla osoby Poleconej - jednorazowo, Punkty Promocyjne przyznawane są po dokonaniu rejestracji oraz uzupełnieniu rachunków bankowych w kantorze Liderwalut.pl.
- 9. Ile Punktów Promocyjnych otrzymuję za jedno polecenie?Otwórz / Zamknij
Za każde polecenie nowego Użytkownika otrzymujesz 1500 Punktów Promocyjnych.
- 10. Czy Punkty z różnych poleceń sumują się?Otwórz / Zamknij
Tak.
- 11. Jaką maksymalną ilość Punktów Promocyjnych mogę uzbierać za polecenia?Otwórz / Zamknij
Bez ograniczeń.
- 12. W jaki sposób mogę wykorzystać otrzymane Punkty Promocyjne?Otwórz / Zamknij
Uzbierane Punkty Promocyjne przypisywane są automatycznie przez system do transakcji zmieniając kurs dla odpowiedniej ilości jednostek na kurs średni (0 % spreadu).
- 13. Ile Punktów Promocyjnych mogę wykorzystać do jednej transakcji?Otwórz / Zamknij
Bez ograniczeń. Maksymalnie zostaną wykorzystane wszystkie posiadane Punkty Promocyjne dla jednej Transakcji, ( jeżeli wartość transakcji umożliwia wykorzystanie wszystkich posiadanych Punktów Promocyjnych).
- 14. Czy niewykorzystane Punkty Promocyjne przepadają?Otwórz / Zamknij
Nie. Pozostałe Punkty Promocyjne możesz wykorzystać przy kolejnych transakcjach. Pamiętaj, że Punkty Promocyjne mają okres ważności 3 miesiące od daty ich przyznania.
- 15. Jaki jest czas na wykorzystanie Punktów Promocyjnych?Otwórz / Zamknij
Punkty możesz wykorzystać w okresie trzech miesięcy od ich otrzymania. Dla każdego pakietu otrzymanych Punktów Promocyjnych termin ważności "leci" niezależnie.
- 16. Gdzie mogę sprawdzić posiadany stan Punktów Promocyjnych?Otwórz / Zamknij
Obecny stan Punktów Promocyjnych oraz historię wykorzystanych Punktów możesz sprawdzić w swoim Panelu Klienta w zakładce "Program poleceń"
- 17. Czy Program poleceń łączy się z innymi promocjami?Otwórz / Zamknij
Tak, np. z kursem preferencyjnym kantoru oferowanym od 8000 jednostek waluty.
Inne
- 1. Czy kantor internetowy Liderwalut.pl wystawia faktury?Otwórz / Zamknij
Tak. Dla Klientów firmowych faktury wystawiane są automatycznie przez system przy każdej wymianie waluty. Dla Klientów indywidulanych w celu otrzymania faktury, podczas dokonywania transakcji, zaznacz opcję otrzymania faktury.
- 2. Czy mogę przelać środki na rachunek innej osoby lub firmy?Otwórz / Zamknij
Tak. W kantorze internetowym liderewalut.pl możesz przelać środki z zawartej transakcji na rachunek innej firmy lub osoby. W tym celu w Panelu Klienta w zakładce Rachunki bankowe należy wprowadzić rachunek bankowy należący do tej osoby lub firmy. Podczas wprowadzania takiego rachunku do systemu należy zaznaczyć opcję "Konto osoby trzeciej" i postępować zgodnie z instrukcją. Następnie podczas zawierania transakcji wymiany walut, wybrać taki rachunek jako ten, na który odeślemy wymieniona walutę.
- 3. Co to są transakcje ponadprogowe?Otwórz / Zamknij
Jedna lub kilka transakcji z przyjętego okresu czasu ( Liderwalut.pl za okres ten przyjmuję dobę), których wartość przekracza 10 000 euro lub ekwiwalent tej kwoty w innych walutach. Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nakłada obowiązek rejestracji takich transakcji w systemie Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF). Wymiana walut poniżej wartości 10 000 Euro (jeżeli łączna dzienna wartość transakcji jednej osoby/podmiotu nie przekroczy 10 000 Euro) nie rodzi obowiązku zgłaszania do GIIF.